
Nemrég zárult le a költözködés az új irodánkba (ami természetesen a város másik végében van). Ennek kapcsán gondoltam végig magamban, eddigi karrierem során hányszor kellett átcuccolni, különböző okok miatt.
12 év alatt 7 munkahelyem volt, ez ugye önmagában 7 költözködést jelent 🙂
De azért ennél sokkal többször kellett egyik helyről a másikra átcuccolni.
Lássuk hogy alakult ez eddig nálam az irodai költözködés:
Munkahely | Idő | Költözködések száma |
E.ON | 1,5 év | 1 helyen végig, nem volt költözés |
Vízművek | 1,5 év | 2 költözés, épületen belül |
CIB | 1,5 év | 1 költözés, épületek között |
Cetelem | 5 év | 3 költözés, épületen belül |
MKB | 0,5 év | 2 költözés, épületen belül |
Főgáz/NKM | 1,5 év | 1 költözés, épületek között |
Takarékbank | 1 év | 1 költözés, épületek között |
SUMMA | 12,5 | 11 költözés + 7 új beköltözés (mikor új helyen kezdtem) az 18 alkalom 🙂 |
Ez jól mutatja, hogy nagycégeknél az állandóság nem túl jellemző, ahogy erről korábban is már írtam (Semmi sem állandó)
Ez nem csak a gyakori munkahely váltások miatt van, hiszen ahol 5 évet voltam, ott is háromszor kellett másik irodába költözni (ebben volt egy szervezeten belüli váltás, a másik csak egy “normál” belső átrendezés volt)
Mik lehetnek a költözködés okai?
Szervezeti átalakítások
Külső és belső körülmények miatt egy multi szervezeti mérete folyamatosan változik. Egyik osztály, részleg idővel nagyobb lesz, átalkult a feladata, össze kell vonni másik területtel, stb.
Költségoptimalizálás
Általában mikor új menedzsment kerül egy cég élére, felülvizsgálatra kerül a cég költségszerkezete. Ekkor mindig jól rádöbbennek, hogy “Húha, de drágán működünk, ideje átalakítani a céget!”
És már indulhat is a több éves átalakítási program…
Telephelyek összevonása, átalakítása, lejáró szerződés
Jó alkalom lehet átalakításra, ha egy bérelt iroda szerződése lejár (persze ha nem saját tulajdonú irodában van a vállalat).
Ekkor megint indulhat az összenépi legózás, kit hova lehetne átrakni, egy irodaházba átpakolni mindenkit, stb.
Hogyan kezeld a változást?
Minden nagy változásnak vannak előjelei. Ha a cégen belüli kapcsolatrendszered erős, és nagy, akkor nagy eséllyel időben értesülhetsz arról, hogy valami készülőben van (vihar előtti csend).
A változás miatt nem aggódni kell, mert az elkerülhetetlen. Próbáld meg kihozni belőle a legtöbbet. Minden változásnak vannak nyertesei és vesztesei. A nyertesek azok lesznek, akik aktívan részt vesznek benne, észerveszik a lehetőségeket, és tudsz vele élni.
Semmilyen szél nem kedvez annak, aki nem tudja, melyik kikötőbe tart
Lucius Annaeus Seneca
Tetszett a cikk?
Kövesd az Irodista Facebook oldalt.
Iratkozz fel a hírlevélre, hogy értesülhess az új cikkekről:
Megosztási lehetőségek: